Положение о работе библиотеки школы

Палажэнне аб рабоце бібліятэкі Ракаўскай сярэдняй школы

развернуть

ЗАЦВЯРДЖАЮ

дырэктар дзяржаўнай

установы адукацыі

“Ракаўская сярэдняя школа”

____________Г.Г.Віктаровіч

____________

 

Палажэнне

 аб рабоце бібліятэкі дзяржаўнай установы адукацыі

“Ракаўская сярэдняя школа”

 

    Палажэнне аб рабоце бібліятэкі дзяржаўнай установы адукацыі «Ракаўская сярэдняя школа» распрацавана на падставе Палажэння аб бібліятэцы агульнаадукацыйнай школы Рэспублікі Беларусь ад 27.12.1999 № 768 і Тыпавых правілаў карыстання бібліятэкай.

  1. Агульныя палажэнні

1.1. Бібліятэка дзяржаўнай установы адукацыі «Ракаўская сярэдняя школа», рэалізуе адукацыйную праграму агульнай базавай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю (далей - бібліятэка ўстановы адукацыі), з'яўляецца структурным падраздзяленнем школы.

1.2. Бібліятэка ўстановы адукацыі ажыццяўляе збор і забяспечвае захаванасць дакументаў [1] для іх выкарыстання ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу.

1.3. У сваёй дзейнасці бібліятэка ўстановы адукацыі кіруецца наступнымі дакументамі:

  • Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;
  • Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб культуры;
  • Працоўным Кодэксам Рэспублікі Беларусь;
  • статутам установы адукацыi;
  • загадамі кіраўніка;
  • іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь.

1.4. Каардынацыйным і метадычным цэнтрам рэспубліканскага ўзроўню з'яўляецца бібліятэка ўстановы адукацыі "Беларускі дзяржаўны педагагічны універсітэт імя Максіма Танка» (загад Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 31.03.2017 № 183), а бібліятэк устаноў адукацыі рэгіянальнага ўзроўню - інстытуты развіцця адукацыі - дзяржаўны інстытут адукацыі "Мінскі абласны інстытут развіцця адукацыі ».

  1. Асноўныя задачы

Бібліятэка ўстановы адукацыі заклікана:

2.1. Садзейнічаць працэсу навучання і выхавання вучняў.

2.2. Ажыццяўляць правы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў, педагагічных работнікаў, іншых работнікаў установы адукацыі) на бясплатнае карыстанне інфармацыйнымі рэсурсамі.

  1. Змест работы

У адпаведнасці з асноўнымі задачамі бібліятэка ўстановы адукацыі:

3.1. Арганізуе работу па камплектаванню, уліку, выдачы дакументаў і вучэбных выданняў бібліятэчнага фонду.

3.2. Забяспечвае захаванасць фонду і выкарыстанне яго чытачамі ў адпаведнасці з усталяванымі правіламі.

3.3. Арганізуе і вядзе даведачна-бібліяграфічны апарат інфармацыйных рэсурсаў бібліятэкі (каталогі, сістэма картатэк, тэматычныя базы дадзеных).

3.4. Ажыццяўляе бібліятэчнае, інфармацыйнае і даведачна-бібліяграфічнае абслугоўванне навучэнцаў, педагагічных работнікаў.

3.5. Арганізуе і праводзіць работу па выхаванню ў вучняў цікавасці да кнігі і чытання, фарміраванні інфармацыйнай культуры, кансультуе законных прадстаўнікоў непаўналетніх па пытаннях арганізацыі сямейнага чытання

  1. Прававы статус. Фінансаванне і матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне

4.1. Кіраванне бібліятэкай ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і статутам установы адукацыi.

4.2. Кіраўніцтва бібліятэкай ўстановы адукацыі, кантроль за яе дзейнасцю ажыццяўляе кіраўнік установы адукацыі, які нясе адказнасць за стварэнне неабходных умоў для дзейнасці бібліятэкі (улік і захаванне бібліятэчнага фонду, тэхнічнага абсталявання і маёмасці бібліятэкі).

4.3. Узначальвае бібліятэку ўстановы адукацыі загадчык, які падпарадкоўваецца непасрэдна дырэктару ўстановы адукацыі і з'яўляецца членам педагагiчнага савета.

4.4. Структура бібліятэкі ўстановы падставы ўключае абанемент, чытальная зала, сховішча, медыятэку (наяўнасць медыятэкі як складовай часткі бібліятэкі вызначаецца магчымасцямі ўстановы адукацыі). Для захоўвання фонду вучэбных выданняў вылучаецца асобнае памяшканне. Бібліятэка ўстановы адукацыі мае штэмпель з пазначэньнем сваёю поўнай назвы і іншыя неабходныя штэмпелі.

4.5. Стан матэрыяльна-тэхнічнай базы і фонду бібліятэкі з'яўляецца адным з асноўных паказчыкаў гатоўнасці школы да новага навучальнага года.

4.6. Бібліятэчнае, інфармацыйнае і даведачна-бібліяграфічнае абслужыць карыстальнікаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы ўстановы адукацыі на год. План работы бібліятэкі ўстановы адукацыі з'яўляецца адным з абавязковых раздзелаў гадавога плана ўстановы адукацыі.

4.7.Фарміраваннем і апрацоўкай бібліятэчных фондаў, бібліятэчным, інфармацыйным і даведачна - бібліяграфічным абслугоўваннем карыстальнікаў бібліятэкі ўстановы адукацыі, навукова-метадычным забеспячэннем дзейнасці бібліятэкі займаецца бібліятэчны работнік (арт. 132 Кодэкса Рэcпyблiкi Беларусь абса культуры), які таксама ажыццяўляе камплектаванне, улік, выдачу, вяртанне, замену і спісанне дакументаў бібліятэчнага фонду.

4.8. Штатны расклад, умовы і парадак аплаты працы бібліятэчных работнікаў вызначаюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

4.9. Бібліятэчныя работнікі нясуць адказнасць за захаванасць фондаў у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

4.10. Рэжым працы бібліятэкі ўстановы адукацыі вызначаецца ў адпаведнасці з правіламі ўнутранага распарадку ўстановы адукацыі і зацвярджаецца кіраўніком да 1 верасня.

4.11. Парадак доступу да фондаў, пералік паслуг і ўмоў іх прадастаўлення бібліятэкай вызначаюцца правіламі карыстання школьнай бібліятэкай.

4.12. Бібліятэка мае права:

4.12.1. Самастойна вызначаць змест, формы і метады сваёй работы ў адпаведнасці з задачамі і напрамкамі дзейнасці.

4.12.2. Знаёміцца ​​з вучэбнымі праграмамі, планамі выхаваўчай работы ўстановы адукацыі, атрымліваць ад педагагічных работнікаў звесткі, неабходныя для вырашэння пастаўленых перад бібліятэкай ўстановы адукацыі задач.

4.12.3. Выключаць дакументы з бібліятэчных фондаў.

4.12.4. Ўсталёўваць па ўзгадненні з кіраўніком установы адукацыі правілы карыстання бібліятэкай, парадак рэгістрацыі карыстальнікаў.

4.12.5. Прымаць меры па кампенсацыі ўрону, нанесенага карыстальнікамі.

4.12.6. Ўдзельнічаць у рэалізацыі дзяржаўных і іншых праграм, накіраваных на развіццё бібліятэчнай справы.

4.12.7. Ствараць самастойныя бібліятэчныя праграмы і ўдзельнічаць у праектах, праграмах, конкурсах, каардынатарамі якіх выступаюць бібліятэкі розных ведамстваў і арганізацый.

4.12.8. Ўваходзіць у бібліятэчныя аб'яднання, асацыяцыі (саюзы).

4.12.9. Набываць, ствараць, фармаваць і выкарыстоўваць інфармацыйныя рэсурсы.

4.12.10. Ажыццяўляць збор дакументаў у электронным выглядзе, пры неабходнасці ствараць копіі дакументаў у электронным выглядзе з выкананнем патрабаванняў заканадаўства аб аўтарскім праве і сумежных правах.

4.13. Работнікі бібліятэкі ўстановы адукацыі сістэматычна павышаюць кваліфікацыю ў інстытутах павышэння кваліфікацыі (не радзей за адзін раз у 5 гадоў), на семінарах, якія праводзяцца бібліятэкамі - метадычнымі цэнтрамі, метадычнымі аб'яднаннямі, а таксама шляхам самаадукацыі: праходзячы т атэстацыю ва ўстаноўленым парадку.

4.14. Праверка дзейнасці бібліятэкі ўстановы адукацыі праводзіцца па ўзгадненні з дырэктарам установы адукацыі і раённым аддзелам па адукацыі з абавязковым прыцягненнем спецыялістаў бібліятэчнай справы ў якасці экспертаў.

 

свернуть